Veikkausliigalla menee entistäkin vahvemmin – mittarit näyttävät ylöspäin

Veikkausliiga järjesti yhteistyökumppaneilleen aamiaisseminaarin Helsingissä torstaina 14. kesäkuuta. seminaarissa käytiin läpi sarjan nykytilannetta. Ilonaiheita ja onnistumisia nousi esille useita.

Tilaisuuteen kokoontui 30 hengen joukko eri yritysten edustajia keskustelemaan ja kuuntelemaan Veikkausliigan tilanteesta ja sen tarjoamista mahdollisuuksista.

Alustuksen Veikkausliigan ajankohtaisiin aiheisiin esitti Veikkausliigan markkinointijohtaja Ville-Mikko Korkka. Korkka aloitti alustuksensa kertomalla pohjoisen seurojen RoPS:n ja PS Kemin onnistuneista kausikorttikampanjoista sekä ensimmäisestä Veikkausliigasta suoraan MM-kisoihin valitusta pelaajasta.

– Egyptin maajoukkueen profiilipelaaja Abdalla El Said teki kauden alla sopimuksen KuPS:n kanssa. El Said halusi näyttää, että on tarpeeksi hyvä pelaamaan maajoukkueessa maailman parhaan laiturin Mo Salahin rinnalla. Nyt hän on mukana Egyptin MM-joukkueessa ja ensimmäinen Veikkausliigasta valittu pelaaja MM-kisoissa. Norjasta on niin ikään yksi pelaaja ja Ruotsista kolme, joten olemme pohjoismaisella tasolla, Korkka kertoi.

– Huuhkajat voitti Valko-Venäjän 2–0 hyvällä pelillä. Kentällä oli kaksi pelaajaa Veikkausliigasta, KuPS:n Rasmus Karjalainen ja HJK:n Moshtagh Yaghoubi. Karjalainen syötti ottelun ensimmäisen maalin ja Yaghoubi teki toisen. Veikkausliigasta on siis mahdollista paitsi nousta maajoukkueeseen, myös menestyä siellä, kiteytti Korkka.

Korkka käsitteli ajankohtaisessa katsauksessaan myös Veikkausliigan yleistä kiinnostavuutta ja Veikkausliigan yhteistyökumppanuuksien kehittymistä.

– Veikkausliigan katselu Ruudussa on kasvanut alkukaudesta huomattavasti viime kauteen verrattuna. Se on hyvä asia, etenkin kun samaan aikaan yleisö on löytänyt myös paikan päälle. Tässä vaiheessa kautta eli 76 pelatun ottelun jälkeen ollaan tämän vuosikymmenen toistaiseksi korkeimmalla tasolla.

– Sponsorimarkkina ylipäänsä on kasvussa Suomessa. Parhaimpiin tuloksiin sponsoroinnissa päästään syvällisen yhteismarkkinoinnin kautta. Tavoitteena on se, että sekä Veikkausliiga että Veikkausliigan yhteistyökumppanit ovat vahvasti sitoutuneita yhteistyöhön ja nostavat sitä esille kanavissaan, usein innovatiivisen toteutuksen avulla. Veikkauksen aitiokisakampanjassa tehty vaikuttajayhteistyö Ilaripron ja Lakon kanssa on tästä hyvä esimerkki. Olemme osoittaneet että Veikkausliigan kumppanuudella voidaan saavuttaa merkittäviä tuloksia, Korkka päätti.

Veikkausliigan yhteistyökumppaneiden näkemyksiä kehityksestä ja nykytilanteesta Veikkausliigan verkkosivuilla >>